utorok 3. marca 2015

My Amsterdam

Presne pred rokom som sa rozhodovala medzi životom v Londýne alebo v Amsterdame.
No a viete ako to dopadlo:)
V Amsterdame som bola vôbec po prvýkrát. Pozrieť Niky, ktorá tam žije a študuje. 
Do Holandska som išla autobusom, z Londýna, lístok ma stál o dosť menej ako letenka, síce cesta trvala 10 hodín, ale nebolo to také strašné, ako to možno znie:) 

Pripomenula som si  cestu trajektom (ako malá každý rok nejaký Chorvátsky ostrov) tam a naspäť som zažila mierne klaustrofobickú cestu v Eurotunely. 
Nika bola úžasná hostiteľka, za tie dva dni mi poukazovala toho dosť, aby som usúdila, 
že Amsterdam je jedno z naj miest, ktoré som navštívila. 
Po 1,5 roku som sedela na bicykli a dostala som celkom panický strach, keď som sa ocitla 
v mestskej premávke. Vďaka Niky ma ani jeden bicykel nezrazil, pretože som zabúdala, že okrem áut, tam jazdia aj cyklisti.
Rozmýšľam ako by som v krátkosti definovala, ako na mňa Amsterdam zapôsobil. 
Mesto plné kontrastov a pohody. 
Mesto v meste, v ktorom žijú mníšky, v noci ďalšie mesto v meste, Redlight district (správny opis 
vo videu). Redlight mi na prvýkrát ponúkol dosť zážitkov :D Boli sme sa pozrieť aj na peepshow, obehali sme pár sexshopov, na ktoré narazíte rovnako často ako na coffee shopy.
Mala som šťastie, že som bola v Amsterdame tento víkend pretože raz za mesiac sa koná 
Flea market, na druhej / severnej časti hlavného mesta. No a viď nižšie, dve obrovské lodné haly preplnené všetkým, čo si dokážeš predstaviť. Zážitok som mala už len po ceste tam, mini trajekt 
na prepravu ľudí, slúžil ako mhd, -výhľad z lode, foto nižšie.
Navštívila som asi najkomerčnejší coffee shop v Amsterdame, teda asi 4 ďalšie 
(The Bulldog- najstarší), ale chcela som vidieť kam si chodia zafajčiť Rihanna, Kid Cudi, 
Wiz keď sú v Amsterdame :D
Ed Atkins a jeho exhibícia v STEDELIJK múzeu mi vyrazila dych.  Hlad som zahnala ich typickými hranolkami alebo maškrtenie v čokoládovni, kde si môžeš sniffnúť kakaový prášok :D
A dávam tipy aj na tieto dva obchody - Karl Lagerfeld a Patta.
pod niektorými zábermi nájdeš menší popisok, fotografie z iPhone.

Ak máš nejaký tip, kam ísť v Amsterdame, napíš! :)






healthy mornings


padajúce budovy všade naokolo

inception v reálnom živote
tam bývam nabudúce

kontajnerova bytovka na pylieroch

EYE film institute


flea market/ jedna hala





diamond girl N
ed atkins záber z videa/ z animácie

pekné tenisky

busy sathurday
u niky / detaily



5 komentárov :

  1. Ou, Amsterdam..jedno z měst, kam se chci a musím podívat..a bez kol bych si už to město ani nedokázal představit. Btw., taky jsem na něm neseděl dva roky, budu mít asi podobné pocity =D

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Amsterdam urcite odporucam :)) a pred odchodom do Amsterdamu sa parkrat posad na bicykel este doma :D neboj, zvladnes to.

      Odstrániť
  2. skvele;) do amsterdamu se chci tez podivat nekdy:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ty mas uplne bozi oboci! a Amst miluji!

    OdpovedaťOdstrániť

THANK YOU for all the comments and POSITIVE feedback!